E-learning úzce souvisí s distančním studiem, tedy takovou formou vzdělávání, kdy student dochází do školy jen zřídka, nebo dokonce vůbec, ale přesto může získat vzdělání o které má zájem.
Výhody jsou zřejmé: „volná studijní doba“, ušetřený čas a náklady nutné k cestování. Ale na druhé straně klade tento typ studia velké nároky na studentovu zodpovědnost a student musí mít silnou motivaci ve studiu pokračovat. Tato podmínka je ne vždy splněna, jak o tom svědčí ti, kteří se snaží projekty e-learningu realizovat.
E-learning také klade zvýšené nároky na vzdělávací instituce, které jej realizují – příprava studijních materiálů je náročná na čas i finance a díky tomu, že jsme poměrně malou zemí, tak návratnost vložených prostředký není taková, jako v případě např. anglicky vytvořených materiálů, které mohou být využit mnohem větší skupinou potenciálních studentů.
Přesto se u nás na zavádění e-learningu intenzivně pracuje jak na vysokých školách a univerzitách, tak v soukromých firmách, které nabízejí materiály zahraniční, ale také vytvářejí programy šité na míru českým zákazníkům.
E-learning se ukazuje jako velmi užitečný prostředek výuky především v oblasti celoživotního vzdělávání a ve specializovaných kurzech.
Nejlepší představu o tom, co vlastně e-learning je si uděláte na základě prostudování nabídek různých institucí, které přinášíme zde.